Abstract:
Tadqiqot maqsadi: shifokor va bemor oʼrtasidagi aloqa muammolarini oʼrganish, shifokorlar va bemorlarning tibbiy yordamning ambulator sharoitda oʼtkaziladigan konsultatsiyalar sifatidan qoniqishini baholash. Materiallar va usullari. Tadqiqot tibbiy aloqaning asosiy nuqtalari asosida mualliflar tomonidan shaxsan ishlab chiqilgan anketalarni toʼldirish nati-
jasida olingan maʼlumotlarni tahlil qilish orqali oʼtkazildi. Natijalar. Natijalar tibbiy konsultatsiya paytida shifokor va bem- or oʼrtasidagi kommunikativ oʼzaro taʼsir jarayonida boʼshliqlarni aniqladi. Poliklinikalarning tibbiyot xodimlari bemorning shubhalari va qoʼrquvlarini ham xususiy, ham davlat tashkilotlarida muhokama qilish imkoniyatiga kam vaqt va yeʼtibor berilishini taʼkidladilar; ikkinchisi, boshqa narsalar qatori, davom yetayotgan konsultatsiya yakunlanganidan qoniqmadi. Bemorlar muloqotning yeng muammoli sohalarini - konsultatsiyaning boshlanishi va davlat shifoxonasida oʼzaro munos- abatlar shaklini, keyingi harakatlar rejasi va davolanishni tushunishda noaniqlikni, davlat poliklinikasida ularning sogʼligʼi toʼgʼrisida qoʼrquv va umidlarning yetarli darajada muhokama qilinmaganligini va ularning ishtiroki va davlat shifoxonasida tushunishning past darajasini taʼkidladilar. Xulosa: tibbiy maslahat xizmatlarini amalga oshirishda aloqa jarayonidagi qiy- inchiliklar mulkchilik shaklidan qatʼi nazar (davlat yoki xususiy) ambulatoriya sharoitida tibbiy yordam koʼrsatadigan tibbiy tashkilotlarda mavjud. Oʼtkazilgan soʼrovda bemorlarda terapevtik jarayonni muvaffaqiyatli amalga oshirish uchun zarur boʼlgan bir qator aloqa muammolari aniqlandi.